Dr Volkmar Denner na 14. međunarodnom simpozijumu u Stuttgartu
Bosch uvodi autopilot na puteve
U nadolazećim godinama automobil će doživjeti velike promjene. „Saobraćaj budućnosti je električan, automatizovan i povezan“, izjavio je dr Volkmar Denner, predsjednik uprave Boscha, prilikom izlaganja koje je održao 18. marta na 14. međunarodnom simpozijumu u Stuttgartu, „Tehnologija automobilske opreme i motora“. „Automatizovana vožnja može drastično smanjiti broj nesreća te tako značajno povećati sigurnost na cestama“, rekao je Denner. „Osim toga, bolji tok saobraćaja takođe smanjuje potrošnju goriva.“ Danas funkcije pomoći već preuzimaju širok niz funkcija vožnje. U budućnosti će čak i sistemi visoke efektivnosti osiguravati vozačima sve opsežniju podršku te postupno pripremati teren za potpuno automatizovanu vožnju.
Glavni izvršni direktor Boscha istakao je prednosti automatizovane vožnje te izložio izazove sa kojima se treba suočiti. „Mogućnost spašavanja 1,2 miliona života ogroman je izvor motivacije“, rekao je Denner, upućujući na broj smrtno stradalih u drumskom saobraćaju širom svijeta na godišnjem nivou. U Njemačkoj gotovo 90 procenata saobraćajnih nezgoda uzrokuju vozači. Sveobuhvatna podrška u kritičnim situacijama, ali i tokom monotone vožnje mogla bi znatno povećati bezbjednost na putevima. Povrh toga, automatizovana je vožnja ekonomična. Oslanjajući se na podatke o saobraćaju koji se ažuriraju svake minute, može poboljšati tok saobraćaja te tako smanjiti potrošnju goriva svakog vozila. Posljednja, ali ne i najmanje važna prednost je u tome što automatizovana vožnja podržava mobilnost starijih građana i tako doprinosi društvenom blagostanju“, izjavio je Denner.
Automatizovana vožnja uvodiće se postepeno
Više od deset godina automatska kontrola razmaka automatski je upravljala brzinom, kao i udaljenošću u odnosu na vozila ispred. Trenutno se na tržište plasira sistem za saobraćajne gužve, koji zadržava vozila koja se kreću brzinom od maksimalno 60 km/h u njihovim trakama. Ta će se podrška vozačima postupno proširivati. „Tehnologije potrebne za visoko automatizovanu vožnju biće potpuno razvijene najkasnije do 2020. godine. U sljedećoj deceniji očekujemo potpuno automatizovanu vožnju“, izjavio je Denner. Dok vozači u visoko automatizovanim vozilima moraju preuzeti kontrolu nad vozilom ubrzo nakon početka vožnje, potpuno automatizovana vožnja omogućiće im da se opuste i prepuste upravljački posao automobilu, barem na autoputevima. A prije nego što se to ostvari, Bosch će automatizovati parkiranje. Boscheva tehnologija uskoro će omogućiti automobilima jednostavnije otkrivanje slobodnih parkirališnih mjesta putem aplikacije za pametni telefon. Za nekoliko godina automobili će čak moći samostalno pronaći mjesto u parkirališnim garažama.
Iako se zbog tehničkih ograničenja razvoj odvija postepeno, to ima određene prednosti. „Vozačima daje vremena da postepeno shvate prednosti nove tehnologije“, rekao je Denner. Današnji vozači već su pokazali otvorenost prema tim inovacijama. Boschevo anketno istraživanje sprovedeno u šest evropskih zemalja pokazalo je da 59 procenata ispitanika smatra automatizovanu vožnju pozitivnom novinom. Međutim, zahtijevali su mogućnost aktivnog isključivanja te opcije. U izričito ekonomskim okvirima, tržište tehnologija za pomoć vozaču privlačno je i ima odlične izglede za rast. „Do 2016. godine Bosch će ostvarivati promet od milijarde eura od prodaje sistema za pomoć vozaču“, izjavio je Denner.
Boschev projektni tim „Automatizovana vožnja“ oformljen je 2011. godine te od tada radi na budućnosti vožnje u Stuttgartu i Palu Altu. Početkom 2013. godine Bosch je postao prvi dobavljač automobilske opreme koji je uveo svoju tehnologiju automatizovane vožnje na njemačke autoputeve. „Ranija testiranja u stvarnim saobraćajnim uslovima značajno su ubrzala tok razvoja“, rekao je Denner.
Komentari
Još nema komentara