MAHLE/KNECHT tehničke informacije: Nezaptivenost filtera
REZULTAT TEHNIČKOG PREGLEDA
Došlo je do neočekivanog gubitka tečnosti ili smanjenja snage vozila. Osim toga, ustanovljena je djelimična ishabanost motora. Pored uobičajene nezaptivenosti na priključku moguća su sljedeća nezaptivanja:
- navojni filter za gorivo (KC): na poluprečniku prelaza filterskog kućišta nalaze se jedna uzdužna ili jedna poprečna napuklina;
- linijski filter za gorivo (KL): ili je filtersko kućište korodiralo ili je zbog oštećenog crijeva za gorivo linijski priključak djelimično korodiran, zbog čega voda dospijeva u prostor između crijeva i nastavka;
- navojni filter za ulje (OC):
– filtersko kućište je pocijepano (sl. 1), naduvano (sl. 2) i/ili je zaptivka istisnuta (sl. 3) i/ili pocijepana;
– prisutne su posljedice korozije (sl. 4)
UZROCI
Navojni filter za gorivo (KC):
Uzrok za napuklinu na poluprečniku prelaza je dinamičko opterećenje pritiska (sl. 1), npr. kada je pogrešno ugrađen navojni filter za gorivo i zbog toga dinamičko opterećenje pritiska nije održivo;
ako filter ne zaptiva na priključku, uzrok za to mogu biti sljedeće greške pri montaži:
- filter je ukoso zavrnut (sl. 5);
- zaptivka je pogrešno postavljena;
- upotrebljena je stara zaptivka;
- kod zavrtanja filtera nije primijenjnje odgovrajući moment zatezanja.
Linijski filter za gorivo (KL):
- kod aluminijumskih kućišta zbog uklonjene ili oštećene zaštitne folije na filteru može doći do kontaktne korozije između aluminijuma i obujmice za fiksiranje filtera (sl. 6), zbog čega filter ne zaptiva;
- korozija ili curenje na linijskom priključku može nastati uticajem sljedećih grešaka pri montaži:
– “O” prsten je porozan, nije zamijenjen ili se pomjerio prilikom montaže;
– crijeva nisu dovoljno nataknuta preko nastavaka;
– obujmice crijeva nisu dovoljno zategnute.
Navojni filter za ulje (OC):
- Uzroci za napuklinu ili naduvanost filterskog kućišta odnosno istisnutu ili pocijepanu zaptivku mogu biti sljedeći:
– ventil za ograničavanje pritiska na pumpi za ulje je neispravan;
– primijenjen je filter za ulje koji nije namijenjen za motor (pogrešna primjena);
- filter nije odgovarajuće zategnut
- do nezaptivenosti filtera za ulje može doći uslijed sljedećih grešaka pri montaži:
– filter je ukoso zavrnut;
– zaptivka je pogrešno postavljena;
– moment zatezanja kod zavrtanja filtera nije odgovarajući;
- korozija kod navojnih filtera za ulje može biti uzrokovana sljedećim:
– prekoračeni su rokovi za zamjenu;
– umjesto da je filter zategnut rukom, zategnut je ključem za rastavljanje; pritom je došlo do oštećenja antikorozivne zaštite.
SPREČAVANJE/ IZBJEGAVANJE
- obavezno je poštovati rokove za zamjenu;
- dozvoljeno je upotrijebiti samo filtere koji su predviđeni za dato vozilo;
- kod zatezanja filtera ne smije se upotrijebiti ključ za rastavljanje;
- u osnovi se moraju primijeniti nove zaptivke (“o” prstenovi, podloške od bakra i akuminijuma);
- kod osnovane sumnje u funkcionalnost za ograničavanje pritiska na pumpi za ulje preporučuje se njegova zamjena;
- otrebno je pridržavati se specifikacija za montažu.
Komentari
Još nema komentara