PIRELLI i MASERATI: Sto godina partnerstva – sa staze na cestu
“Automobil nije samo komad metala, nego živo biće sa otkucajima srca, koje je srećno ili tužno u zavisnosti od toga kako ga upotrebljavate. Ako želite dobiti sve što od njega tražite, morate ga dobro poznavati i znati osloboditi njegovu osobnost.” Ove riječi, od nikog drugog do velikog Juan Manuel Fangia, savršeno predstavljaju duh bliske saradnje koju gaje Pirelli i Maserati već čitavih sto godina, kako u takmičenjima tako i na cesti. Fangio je vjerovatno najveći eksponent partnerstva između dviju kompanija, sve od njegovih 250F grand prix pobjeda s odlučnom konzistencijom, pa sve do njegovog naslova svjetskog prvaka 1957. godine – onaj prvi za Maserati bio je 1954.
Međutim, korijeni tehničkog partnerstva između ove dvije kompanije koje su postale ikone italijanske automobilske industrije sežu mnogo dalje, u doba kada su se Pirelli gume zvale ‘Stella Bianca.” U stvari, Pirelli i Maserati već su bili povezani u prvim decenijama prošlog vijeka, kada je Giuseppe Campari vozio osam-cilindarski Maserati te je glatko došao do pobjede 1933. godine na francuskom Grand Prix-u. Ova pobjednička era trajala je više od 30 godina, baš kad se počela razvijati radijalna guma. Onda je došlo zlatno doba Gigi Villoresia i Giuseppe Farine, sa Pirelli Stelvio koja preuzima ulogu ‘gume koja pobjeđuje’ prijašnje Stella Biance. Od 1953. italijanskog Grand Prix-a pa nadalje – svoje prve pobjede s Maseratijem – Fangio zvijezda doista počinje sijati.
Partnerstvo koje je ujedinilo Maserati i Pirelli na stazi imalo je veliki uticaj na proizvode za cestu, gdje se svijet Pirellija transformisao od 1960-ih uvođenjem novih Cinturato guma: ime koje živi i danas. Do 1961. godine oba Maseratija 3500 GT Spyder i Coupé bili su opremljeni sa Cinturato S gumama. Ova guma će postati orijentir za HS (highspeed/brzu gumu) verziju 1963. godine, koje se pojavljuju na Maserati 5000. Veličina 205 VR 15 koja je imala svoj debi na Maserati 5000 će ići na opremanje cijelog asortimana proizvođača tokom 1960-ih godina: od modela 4000 Coupe i Spyder pa sve do Sebring, Quattroporte i 4700 Mexico. Kako su se približavale 1970. godine veličanstveni Ghibli dolazi na scenu s prvom Pirelli ‘Series 70’ nisko profilnim gumama. Te Cinturato gume provodi CN72 obilježavanje, takođe poznat kao “American”.
Pirelli i Maserati se ujedinjuju mnogo godina kasnije, nakon dugog razdoblja promjena. Početkom 2000-ih, Pirelli vodeća guma nosi naziv P Zero: postaje ‘guma koja pobjeđuje’ baš poput svojih poznatih prethodnika, i na cesti i na stazi. 2002. godine P Zero gume se upotrebljavaju u Maserati povratku na takmičenje Trofeo Maserati; prvenstvo za moćne nove Coupé i Spyder modele, koji ponovno oživljavaju sportsku strast u Maserati DNK, u cijelome svijetu. U 2003. godini, rođen je projekt MC12. To je superautomobil sa 12 cilindara koji je osvojio poznato FIA GT prvenstvo 2005. godine. Gume na automobilu su, naravno, bile Pirelli P Zero.
A sada, najnovije poglavlje ove stogodišnje saradnje pišu aktuelni modeli Quattroporte i Ghibli. Ovi najnoviji Maserati automobili opet su opremljeni Pirelli gumama, ali za razliku od svojih prethodnika, gume su sada po mjeri. Ove odlične Maserati gume mogu se prepoznati po prepoznatljivim ‘MGT’ oznaka na bokovima guma, zaštitnim znakom njihovog savršenog uklapanja sa svim potrebama i karakteristikama prestižnog italijanskog proizvođača automobila.
Jedinstvene Pirelli gume na svakom Maseratiju doprinose individualnoj i nepogrešivoj osobnosti automobila koji, kako je Fangio rekao, “nije samo komad metala, nego živo biće sa otkucajima srca.” I takav je bio slučaj za sada jedan cijeli vijek strasti u kombinaciji sa najpouzdanijom tehnologijom.
Komentari
Još nema komentara