PIRELLI ZERO NERO GT
Pirelli napravio najbolju gumu za ovo ljeto
Njemački časopis “Autozeitung” uradio je test aktuelnih ljetnih guma u dimenziji 225/45 R 17, koji je izveden na automobilu VW Golf FSI (170 KS). Donosimo skraćeni rezultat testa 16 ljetnih guma namijenjenih kompaktnoj klasi, a čak je šest potpuno novih ljetnih pneumatika koje su se ove sezone pojavili na tržištu (Pirelli, Dunlop, Firestone, Hankook, Nokian i Uniroyal).
Gume su testirane u 12 disciplina, po mokrom i suvom asfaltu. Testu su podvrgnute gume: Barum Bravuris, BF Goodrich G-force Profiler, Bridgestone Potenza RE 050 A, Continental Sport Contact 3, Dunlop SP Sport Maxx TT, Firestone Firehawk S790, Fulda Carat Excelero, Goodyear Eagle F1 A, Hankook Ventus V12 Evo, Kumho Ecsta, Michelin Pilot Sport 2, Nokian ZG2, Pirelli P Zero, Toyo Proxes T1, Uniroyal Rainsport 2 i Vredestein Ultrac Sessanta.
Sve gume testirane su na istom automobilu, s ispravnim pritiskom guma i u identičnim uslovima. Ovaj put izveden je i test vožnje po potpuno potopljenoj asfaltnoj podlozi s ujednačenom visinom vode. Pogledajmo kako su “plivale” navedene ljetne gume u ocjenjivanju. Istraživanja su pokazala da se izborom pogrešne gume prosječan put zaustavljanja sa brzine 100 km/h na mokroj cesti može produžiti za čak osam metara. To je dužina skoro dva automobila kompaktne klase i može biti od presudne važnosti u izbjegavanju oštećenja lima i povreda putnika. To znači da se kod testiranih guma VW Golf na mokrom zaustavi na gumama Hankook, a sa gumama Fulda u tom trenutku ima još uvijek brzinu od 40,9 km/h. Pirelli guma na mokrom ima zaustavni put 40,4 metara.
Zanimljivi su i podaci za akvaplaning koji su provedeni u pravoj vožnji po sloju vode visokom šest milimetara. Kod Pirellija i Fulde uzdužni akvaplaning nastupa nešto iznad brzine od 80 km/h, Uniroyal i Vredestein “zaplivaju” na brzini 80 km/h, dok Toyo gubi kontakt već pri brzini od 70 km/h. Ostale gume imaju akvaplaning oko brzine 75 km/h. No, nemojte se sada uspaničiti, toliku količinu vode (6 mm) na asfaltu nemate ni na jednoj cesti po kojoj se vozite, osim možda na uzdužnim udubljenjima na asfaltu koje naprave kamioni, pa zato pažnja! U svakom slučaju, u realnim uslovima akvaplaning će se kod svih guma pojaviti pri znatno većim brzinama.
Što se tiče otpornosti na pojavu akvaplaninga u krivini, tu se najbolje pokazala guma Continental, iza nje su gume BF Goodrich, Kumho i Toyo, dok je Continental guma u istom slučaju jednostavno klizila na vodi i pokazala najslabiji rezultat.
Na suvom najkraći put kočenja testirani VW Golf imao je sa gumama Hankook (36,7 metara), a slijedile su gume Bridgestone, Kumho, Pirelli (37,5 m) i Nokian (37,8 m). Posljednje mjesto zauzela je guma Barum sa 41,4 metra. Nakon 12 različitih testnih disciplina ukupni rezultat i poredak dat je u popisu koji objavljujemo. Nova “Pirellijeva” guma ukupni je pobjednik uporednog testa magazina “Autozeitung”, koja je imala najbolje rezultate na morkom i suhom. Drugoplasirana je Continental guma ispred treće plasiranog Dunlopa, a vrlo dobro peto mjesto osvojila je i guma Bridgestone. Sve ove gume magazin “Autozeitung” je proglasio gumama koje su za svaku preporuku.
Konačni poredak uporednog testa:
1. Pirelli P Zero
2. Continental Sport Contact 3
3. Dunlop SP Sport Maxx TT
4. Hankook Ventus V12 Evo
5. Bridgestone Potenza RE 050 A
6. Michelin Pilot Sport 2
7. Uniroyal Rainsport 2
8. Nokian ZG2
9. Goodyear Eagle F1 A
10. Vredestein Ultrac Sessanta
11. BF Goodrich G-force Profiler
11. Firestone Firehawk S790
69. Fulda Carat Excelero
14. Kumho Ecsta
15. Barum Bravuris
16. Toyo Proxes T1
(preuzeto sa www.nezavisne.com)
Komentari
Još nema komentara