Budi hladan ovog ljeta razumijevajući šta uzrokuje otkazivanje klima-kompresora
Kako se vrijeme širom Evrope zagrijava i što se više ljudi odvažava na duge vožnje, klima uređaji u vozilu (A / C) postaće uključeni nakon dužih perioda mirovanja. Međutim, kao i bilo koja komponenta automobila, klima uređaj može imati problema, ostavljajući vozače na milost i nemilost toploj unutrašnjosti kabine. Često, kada klima-uređaj naiđe na probleme, sve se svodi na “loš” kompresor klima uređaja. Razumijevanje načina prepoznavanja znakova kvara kompresora klima uređaja i posjedovanje dijelova i znanja potrebnih za zamjenu je od presudnog značaja za tehničare u ovo doba godine.
Šta je klima kompresor?
A / C kompresor je sastavni dio klima uređaja u vozilu. Kada se klima-uređaj uključi, kompresor počinje da radi, pumpajući gasovito rashladno sredstvo kroz kondenzator pod visokim pritiskom, gdje iz gasa prelazi u tečnost. Sušač zatim uklanja zagađivače i vlagu iz rashladnog sredstva, pomjerajući ih kroz ekspanzioni ventil. Konačno, rashladno sredstvo se pomjera u isparivač gdje hladi vazduh.
Potpuno funkcionalni kompresor klima uređaja je presudan za klimatizacioni sistem da bi pružio vrhunske performanse. Sa oštećenim ili neispravnim kompresorima klima uređaja, gore opisani lanac događaja jednostavno ne može da se dogodi.
Zašto kompresori klima uređaja propadaju ljeti?
Nije uvijek slučaj da klima kompresori otkažu u ovo doba godine, ali tokom ljetnih mjeseci eventualni kvarovi postaju očigledni jer se klima uređaji uključuju nakon dugog mirovanja.
Kao i svaka komponenta vozila, klima kompresori imaju radni vijek, ali može biti teško odrediti kada je to jer se ljudi voze različito na različitim terenima i u sezonskim uslovima. Kilometraža takođe igra ulogu. Povećana kilometraža može dovesti do povećanog habanja svih dijelova automobila, posebno klima-kompresora. Čest je slučaj da je prvi znak otkaza kompresora smanjenje hladnog vazduha koji proizlazi iz klima-uređaja.
Redovno servisiranje klima uređaja može produžiti vijek klima kompresora, kao i pravilno pokretanje klima uređaja. U većini automobila klima uređaji se koriste za grijanje i hlađenje, kao i za ventilaciju. Kada se klima-uređaj ne koristi ni u jednu svrhu duže vrijeme, može doći do kvara. Zbog toga vozačima treba savjetovati da klima-uređaj radi duže od 10 minuta svakog mjeseca kako bi se obezbijedio efikasan rad tokom cijele godine.
Još jedan znak kvara je buka koja dolazi iz klima kompresora ili neka strugajuća struja koja dolazi iz klima uređaja, a koja se ponekad može čuti u vozilu. To može značiti nedovoljnu količinu rashladnog sredstva – što su ključni znaci (budućeg) otkaza komponente.
Šta uzrokuje kvar kompresora klima uređaja?
Postoji nekoliko razloga zbog kojih klima-kompresor može otkazati, u rasponu od nedostatka održavanja do sezonskih uslova vožnje. Ovo su neki od najčešćih uzroka otkazivanja kompresora klima uređaja:
Nepravilno podmazivanje
Svi mehanički sistemi u vozilu zahtijevaju pravo podmazivanje i kompresori se po tome ne razlikuju. Svaki put kada se metalni dijelovi okreću ili klize, skloni su habanju i prekomjernom nakupljanju toplote. Podmazivanje pomaže da se osigura dobra funkcionalnost i dug životni vijek.
Nepravilno podmazivanje, ili nikakvo, će napregnuti sistem klimatizacije i prouzrokovati kvar kompresora klima uređaja. Potpuna zamjena može biti skupa, pa će savjetovanje kupaca da se odluče za često servisiranje klima uređaja i održavanje podmazivanja klima kompresora u najboljem redu, pomoći da se ne dese neočekivani troškovi popravke.
Prljave ili oštećene zavojnice
Površine puteva tokom ljeta su prašnjave i mogu biti pune sitnog otpada, sa puno sitnih čestica koje lebde u vazduhu. Kada se ove čestice sakupe na kalemima kondenzatora, sistem klimatizacije neće moći da izbaci dovoljan nivo toplote iz sistema i prouzrokovaće velika toplotna opterećenja na klima kompresor koji pokušava da ohladi kabinu. To znači da se klima-kompresori mogu pregrijati tokom ljetnih mjeseci, što rezultira neizbježnim otkazom klima-kompresora i potrebom za potpunom zamjenom.
Otpadi unutar sistema
Otpadi unutar klima uređaja mogu nastati zbog čestica gume crijeva za pražnjenje. U zavisnosti od kvaliteta korišćenih gumenih crijeva, na duže vrijeme, guma počinje da se pogoršava i sitne čestice gume se olabave i plutaju kroz klima uređaj. To može prouzrokovati blokade u klimatizacionom sistemu. U najgorem slučaju, to će prouzrokovati kvar kompresora klima uređaja jer ova blokada sprečava protok mješavine rashladnog sredstva i ulja nazad u kompresor klima uređaja.
Nisko ili pogešno rashladno sredstvo
R134a je rashladno sredstvo potrebno da bi klima uređaj duvao hladan vazduh u većini današnjih automobila. Od januara 2017. godine, sva nova proizvedena vozila u EU su opremljena rashladnim sredstvom tipa R1234if zbog ekoloških razloga.
Komentari
Još nema komentara