Bosch podučava automobile kako da uče i preduzimaju odgovarajuće radnje
Vještačka inteligencija
- glavni izvršni direktor Bosch-a Denner: „Ceste su sigurnije zbog automatizovane vožnje. Vještačka inteligencija ključni je faktor za to. Činimo automobil pametnim.”
- novi računari sa vještačkom inteligencijom integrisani u vozilo mogu da tumače drumski saobraćaj
- blockchain: Bosch i TÜV Rheinland predstavljaju rješenje za prevare sa brojačem kilometara
- povezane radionice mogu da popravljaju vozila u prolazu
Berlin – Bosch stvara mozak za automobile budućnosti koji će samostalno voziti. Na međunarodnoj konferenciji Bosch ConnectedWorld 2017. u Berlinu, dobavljač tehnologija i usluga predstavio je integrisani računar za automatizovana vozila. Zahvaljujući umjetnoj inteligenciji (UI), računar može primjenjivati metode mašinskog učenja. Očekuje se da će integrisani UI računar navoditi automobile koji samostalno voze čak i kroz najsloženije saobraćajne situacije ili one u kojima se automobil prvi put nalazi. „Učimo automobil kako da samostalno upravlja kroz drumski saobraćaj”, rekao je dr Volkmar Denner, predsjednik Bosch-evog upravnog odbora na međunarodnoj industrijskoj konferenciji o internetu stvari. Automobili već upotrebljavaju Bosch-eve senzore za kontrolu okoline. Primjenom vještačke inteligencije će biti moguće tumačiti ta očitanja radi predviđanje ponašanja drugih učesnika u saobraćaju. „Automatizovana vožnja čini ceste sigurnijima, a vještačka inteligencija je ključna da se to ostvari, činimo automobil pametnijim,” nastavio je glavni izvršni direktor Bosch-a. Bosch planira sarađivati sa američkom tehnološkom kompanijom Nvidia na izgradnji centralnog integrisanog računara. Nvidia će Bosch-u isporučiti čip koji sprema algoritme proizvedene putem metoda mašinskog učenja. Očekuje se da će proizvodnja integrisanog UI računara započeti najkasnije početkom sljedeće decenije.
Automobili bez vozača u sljedećoj će deceniji postati dio svakodnevice
Bosch-ev integrisani UI računar može prepoznati pješake ili bicikliste. Osim te sposobnosti, poznate kao prepoznavanje objekata, vještačka inteligencija automatizovanim vozilima olakšava i procjenu situacije. Naprimjer, automobili koji imaju uključene žmigavce prije će promijeniti traku nego oni koji ih nemaju uključene. Zbog toga automobil koji samostalno vozi i ima vještačku inteligenciju može prepoznati i procijeniti složene saobraćajne situacije, poput one kada nadolazeće vozilo skreće, te ih uzeti u obzir pri vožnji. Računar sprema sve što nauči tokom vožnje u vještačke neuronske mreže. Stručnjaci provjeravaju tačnost tih saznanja u laboratorijama. Nakon daljnjeg ispitivanja na cesti, vještački stvorene konstrukcije znanja mogu se prenijeti brojnim drugim integrisanim UI računarima pri sljedećem ažuriranju. „Želimo da automatizovana vožnja postane moguća u svakoj situaciji. Automobili bez vozača možda će već u sljedećoj deceniji postati dio svakodnevnog života. Bosch postiže napredak u automatizovanoj vožnji na svim tehnološkim područjima. Planiramo zauzeti vodeći položaj i na području vještačke inteligencije” rekao je Denner. Dodao je da će vještačka inteligencija igrati ključnu ulogu u svim Bosch-evim poslovnim područjima, a ne samo mobilnosti: „Za samo deset godina će biti praktično nemoguće zamisliti Bosch-ev proizvod koji ne sadrži neki od oblika vještačke inteligencije. Proizvodi će je ili imati ili će biti napravljeni uz pomoć nje.” Početkom ove godine kompanija je objavila osnivanje Centra za vještačku inteligenciju. Bosch ulaže oko 300 miliona eura u svrhu proširenja svoje stručnosti na tom području.
Sigurno dijeljenje podataka i vlasništvo na internetu
U svom uvodnom obraćanju na konferenciji Bosch ConnectedWorld 2017. pred oko 2700 prisutnih Denner je naveo daljnje inovativne tehnologije koje će otvoriti nova poslovna područja za Bosch. Osim vještačke inteligencije i tehnologije oblaka, jedna od njih je i tehnologija blockchain. Ona osigurava korisnicima sigurno dijeljenje podataka putem interneta bez uključivanja treće osobe. Omogućava im sklapanje sporazuma i ugovora putem interneta te sigurno sprovođenje platnih transakcija, a tehnologija osigurava anonimnost podataka. Blockchain se temelji na vrsti decentralizovane baze podataka koja unesene informacije distribuiše na hiljade računara. Zbog toga je nemoguće krivotvoriti podatke, a korisnici manje zavise o jednom isključivom računarkom centru.
Bosch i TÜV surađuju u borbi protiv prevara sa brojačem kilometara
Denner je istakao jednu praktičnu upotrebu tehnologije blockchain putem demonstracije uživo u saradnji sa njemačkim sertifikacionim tijelom TÜV Rheinland. Ta tehnologija garantuje da će stati na kraj prostranjenoj praksi prevara sa brojačem kilometara. Samo je u Njemačkoj manipulacija brojačima kilometara u vozilima prouzročila štetu od oko šest milijardi eura. Plan je boriti se protiv te prevarantske prakse uz pomoć digitalnog zapisnika distribuisanog na velik broj računara. Automobili redovno šalju očitanja sa svojih brojača kilometara tim računarima preko jednostavnog konektora. Putem aplikacije na pametnom telefonu vlasnici automobila mogu provjeriti stvarnu kilometražu u svakom trenutku i uporediti je s prikazom u vozilu. Ako žele prodati svoj automobil, može im se izdati potvrda kojom se potvrđuje tačnost kilometraže automobila. Također je moguće podijeliti tu potvrdu na internetu, naprimjer na internetskoj platformi za prodaju automobila.
Bosch povezuje automobil s radionicom
Od vještačke inteligencije i tehnologije oblaka preko tehnologije blockchain, kako rješenja s vještački povezanom Bosch-evom tehnologijom mijenjaju naš svakodnevni život? Denner na to pitanje daje jednostavan odgovor: recimo da kamen proleti zrakom i udari u jedan od bočnih prozora automobila. Radionica putem tehnologije oblaka prima automatsku obavijest te se može pripremiti za sprovođenje neophodnih popravaka. Povezana logistika i povezane auto-dizalice znače da je zamjenski dio spreman i čeka dolazak korisnika. Nošenjem naočala s proširenom stvarnošću koje prikazuju instrukcije mehaničar radove može izvršavati jednostavnije i brže nego prije. Prednost za vozače je u tome što se mogu vratiti u automobil i odvesti ga iz radionice nakon vrlo kratkog čekanja, bez potrebe za naknadnim vraćanjem po automobil sljedećega dana te bez potrebe za skupim alternativama u međuvremenu.
Približno 2700 posjetioca i 130 govornika
Četvrta zaredom, konferencija Bosch ConnectedWorld 2017. održava se u Berlinu od 15. do 16. marta. Ovaj industrijski važan događaj koji se održava na lokaciji STATION-Berlin jedna je od najvećih konferencija o internetu stvari (eng. internet of things). Različita područja industrije predstaviće primjere prednosti koje donosi povezivost. Ove godine na konferenciji učestvuje približno 2700 razvojnih inženjera, predstavnika poslovne zajednice te novinara. Osim Bosch-eva glavnog izvršnog direktora dr Volkmara Dennera, na popisu od približno 130 govornika su i Timotheus Höttges (glavni izvršni direktor kompanije Deutsche Telekom), Edzard Overbeek (glavni izvršni direktor kompanije HERE) te dr Jen-Hsun Huang (glavni izvršni direktor tvrtke Nvidia). Na programerskom maratonu u sklopu događaja učestvuje oko 500 programera, zaposlenika start-up kompanija te dizajnera koji dijele svoja iskustva i ideje o povezanoj mobilnosti, povezanoj industriji i povezanim zgradama. Na popratnoj izložbi posjetioci mogu iskusiti inovativna rješenja za povezivost koja predstavlja više od 80 izlagača.
Komentari
Još nema komentara